Fortsättning följer...

Ja nu är bygget igång igen och det rullar på som bara den. Stormen kom efter förra inlägget, så jag förstår varför snickarna höll sig bort från vårt hus under ett par dagar förra veckan. Jag skottade, skottade, skottade, men allt snö la sig snyggt på plats igen efter bara en timme. Killarna hade satt plast på gamla taket som skulle skydda mot snön och satan i gatan vilket liv den förde. Grannen som bor typ 100 meter bort hade svårt att sova. Varken jag eller sonen har problem att sova fast snickarna håller igång med hammaren, men göbben han kunde inte sova. Jag är van eftersom hela familjen inklusive hunden ligger och drar stockar hela nätterna.
Nu är plasten borta, takstolarna, reglar, spont och pappen på plats och väggarna i livet är nu påväg att bli ditsatt och pappade.
Peter fick äran att låna spikpistolen i helgen och sköt klart råsponten som snickarna inte han med i fredags. Idag har det pappats och väggen mot öst är pappad och klar. Fortsättning följer imorgon.

//Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback