Sista veckan i mars -10

Nu har mars passerat och det har inneburit snickra snickra snickra för fam Hillgren/Strandell. I söndags rev vi en vägg och den andra åkte ner på måndagen. Jag tog hjälp av mamma som barnvakt och syster som riv/städhjälp. Nu när den väggen också är borta har vi en stor öppen planlösning. Tristans rum/idag katternas är nu en del av hall, kök, tvrum. Denna gång valde vi att hänga för en plast in mot tv-rum/köket eftersom vi redan hade gnott ihjäl oss för att få bort allt damm från golv till tak. Peter och Nicklas planerade för kommande avlopp från sovrummet som kommer gå genom garaget. Det var väl det som måndagen hade att erbjuda. Eftersom det var en vardag så satte vi inte igång arbetet förrän kl var närmare 18. Tisdagen bjöd på en hel del kalabalik må jag säga! Jag och Peter har orsakat osämja i föreningen då vi körde ut vårat byggmaterial på vägen ner till oss trots att föreningen satt upp max 6 ton skylten i söndag. Vi hade redan beställt materialet och chauffören ringde och uppmärksammade Peter på att skylten var på plats. Jag ringer ordföranden och kollar om det är ok att köra ner eftersom dom ändå hade kört ända från stan,men det var tvärkört! Peter bestämde att vi kör ändå så får vi pröjsa för det vi ev förstörs. Vi var tvungen att få hem materialet eftersom snickarna ska använda det när vi är utomlands. Det skulle vi aldrig ha gjort! Ordföranden väljer istället att plocka ner skylten (som är ett stämmobeslut och som övriga i föreningen betalat för) och säger till mig när jag ringer och frågar vad som hänt, att det kommer minsann inte bli några åtgärder på vägen före stämman (som är i Juni) och är det någon som frågar varför så ska han säga att det är Peters fel. Det är dessutom jag och Peter som skulle få lösa reparationen av vägen framöver för han hade minsann tröttnat! Jag säger bara gringubbe! Vi erbjöd att betala extra väg avgift eftersom det finns en sådan bestämmelse i föreningen att om man bygger på huset så kan man betala extra för vägen, kanon förslag, men det hade aldrig tidigare utnyttjats så därför skulle det inte göras nu heller. Han hade bestämt detta så det gick inte att ändra på säger han. Vilken dåre! Klart vi skulle sagt åt chaffören och åka in till Hudik och lasta om på flera små lastbilar så det vart under 6 ton, men jag tror inte det hade blivit mindre skada på vägen i alla fall. Till råga på allt så pajade lastbilen innan den kommit fram till oss, så den vart stående på en mötesplats ficka hela tisdagen. Dom vart tvungen att komma ut med en ny bil och lasta om. Vilken dag det var tisdagen. Jag var helt slut när jag gick och la mig. Jag säger bara en sak! Hoppas för guds skull det blir en ny ordförande på mellanbyns förening nästa år! Energitjuv! Ruska ruska, nu har jag skakat av mig honom! Åter till något mer väsentligt!
Vi drar till Arlanda idag och sover på Sky City för att sedan ta luft under vingarna och bege oss till Kreta 9 dagar. Kommer antagligen inte bli någon uppdatering på denna blogg under den veckan om inte min kära syster går in och fotar och skickar bilder till mig. on kommer ha koll på snickarna ;) och katterna. Vill ni följa oss på Kreta ska ni gå in på http://tristansblogg.blogg.se/ el på http://hillgren.blogspot.com/ 
Yassou =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback