13-15/8-10

OSB skivor på plats på hälften av väggarna i alla fall. De väggar spom vi inte satt på är de som ska gå ihop med väggarna nere, så dessa måste vi göra när vi kapat upp innertaket i köket. Anledning att vi inte gjort Tristans rum är för att där ska vi dra lite mer el och ta en genomgång innan vi lägger igen efetrsom det går många "kopplingsdosor" där. När väggarna var klar satte vi igång med glesningen, (glespanel) för gipsen som ska upp i taket. Snickarna har förberett för att vi skulle ha träpanel i taket från början, men nu har vi ändrat oss och ska ha gips därav ny glesning. Det tog oss ca 10 tim att göra klart taket och då var det ett par kaffepausar emellan =) När taket och väggarna vart klar så storstädade jag golvet så lillprinsen ska kunna vara där uppe med oss på dagarna. Vi ska även ha hans 1-års kalas däruppe, så det måste vara rent och fint innan dess =)
Idag mån har vi inte gjort nåt alls på huset. Vi har haft en heldag med Tristan, vart i lekparken och bara myst.
Imorgon ska jag fokusera på att måla brädet med den nyinköpta färgsprutan. Lyx att måla med den, hoppas den är bra. Bosch PFS 105E Elen ska väl bli klar nån gång och sen vet jag inte vad mr har för planer. Checklistan kommer senare, nu ska jag koncentrera mig på CSI på tv:n. Ha de//Linda






Kommentarer
Postat av: Svärmor/ Mamma

Tänk va fint de kommer att bli när det är klart....de är ju fint redan nu!! Ni är så duktiga. Kramizar<3<3<3

2010-08-22 @ 20:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback