V31

Början på denna vecka har vi lagt energin på golvet övervåningen och elen. Jag har städat av hela golvet i tv-rummet från damm, spån, spik, isolering och en massa stenbitar efter skorstenen. Sen har jag städat ihop för alla skivor som ska bäras upp på övervåningen. Golvspån och gips bla.
Vi har även fixat väggen nere mellan kök och badrum. Eller rättare sagt så har Peter och pappa gjort det.
Elen börjar så gott som bli klar, det är lite småfix och genomgång som är kvar bara. Nätverkskabel ska dras, sen så är det dags att lägga isolering vilket jag hoppas kunna börja med ikväll. Lastbilen var nyss här med material. Golvspånskivor, formvirke och gips. Nu ska läggas golv minsann och vet ni vad det innebär?! Jo då ska snart taket vara på plats och när taket är på plats så kan vi plocka bort den del av taket mellan nedervåningen och övervåningen. Äntligen! Nu ska vi bara få hem trappan oxå så kanske den kan vara på plats innan september är slut! Min förhoppning i allafall =) '
Nu ska jag slita upp systerson Linus från hans skönhetssömn för nu ska bäras skivor till övervåningen =)

Bilder kommer senare!

//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback