Blääääääää....

Ja vad ska man säga... Det snöar, gör mig ingenting, men det BLÅSER samtidigt! Vilket innebär: Drivor med massa snö på vissa ställen, omöjligt att skotta/slunga och snöskiten tar sig in på den nyskottade plattan, trots att vi satt för gluggarna! Omöjligt att köra med slungan eftersom allt blåser tillbaka igen. Nä idag får det vara. Ingen snickare här ändå, varken igår el idag och kommer dom imon får dom skotta själv, jag ger upp. Gubben i huset har alltid en förmåga att jobba borta när det snöar och blåser. Nä tur man har Kreta att se fram emot.
Igår var det undebart väder. Sol +-0 och det droppade härligtfrån taket. Lägger in några härliga bilder bla. på den kommande utsikten som kommer bli från sovrummet. Håll ut, snart är våren här...

De övre bilderna är utsikten norrut från takkupan som kommer bli med en fransk balkong.
Bilden nedanför är från småfönstren som är under takfönstren.

Systers hus

Takkupan, takfönstren och ingången till sovrummet. Till vä om ingången kommer toaletten att bli, reglingen är tätare där eftersom det blir klinkers. Till hö om ingången blir en klädkammare. Det börjar ta sig...


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Vilken härlig utsikt! Tänk att vakna på morron och titta ut på havet...underbart.

2010-02-11 @ 19:48:59
Postat av: Pierre Gassander

Hej DU hoppas att du nu skottar mycket snö så att du blir stor och stark,är nu hemma från att varit i 08-land FAN vad GÖÖÖT att vara i GÖTET igen ha en go helg du och Bossen i huset= Linda eller är du BOSS????



MVH Pierre

2010-02-12 @ 20:58:26
Postat av: Peter

jag skottar snö så jag spyr. även fast dte inte snöat finns det alltid lite snö att flytta på. (bara så det blir mera plats på gården)

jag hkan tänka mig att dte är bra mycket skönare att vara hemma i göte där du var förra veckan springer ju alla bara runt som yra höns och skriker. kul att du tittar in o skriver lite pierre.

det där med boss det vet du redan men det pratar vi tyst om. /Peter

2010-02-14 @ 09:46:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback