Fredag 22/1-10

Här går det undan minsann.... Idag har killarna (Världens bästa snickare, när dom är på plats=) reglat upp för taket i garaget/golvet i sovrummet. Dom är så snabb! Det har även vart hit en som svetsat ihop dom bärande järnbalkarna. Nu börjar det ta form ordentligt.
Eftersom jag är höjdrädd så skickade jag upp Peter balanserandes på reglarna för att ta kort från utsikten som kommer att bli från vår franska balkong i sovrummet. Tanken från början va att det skulle bli en vanlig balkong, men det blir för dyrt och den kommer antagligen användas 2 veckor per sommar typ så vi valde bort den och la pengarna på annat. Finns ju några ställen att stoppa dem på. Jag har varit en hjälpande hand idag och skottat fram virke som snöat över. Tror det bla låg pärlspont i den högen, de ska sätta igång med taket till veckan så då behöver dom det som låg i den högen. Ställning på kortsidan ska sättas upp i helgen oxå. Lite småjox eftersom Peter ska vara borta o jobba nästa vecka så får helgen gå åt till bygget. Det skulle det iofs gjort oavsett om han skulle åka el inte, men det ska göras klart innan sön eftersom han åker på månmorgon. Idag levererades fönstren oxå. 3 pall och jag kan inte fatta hur alla fönster kan få plats på dessa. Trodde fönsterna skulle ta upp halva gårdsplanen, men ack så fel jag hade. Nu är det helg igen så bilder på förändringar på bygget kommer till veckan. Blider på småjox kommer säkert under helgen//Linda

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback