Norrgaveln


Nu har jag smygit mig in på grannens tomt och tagit ett foto på norra gaveln =) Det gick fort, hann knappt få fokus och knäppa innan jag smög mig därifrån igen hehehe Det är grannes gula garage man ser i förgrunden. Igår tor 13/1-10 dök det inte upp några snickare, detta kan toligtvis bero på att det var 19 grader kallt här då. Brrr... Jag och Tristan var in på BVC och trodde vi skulle få andnöd innan vi kom in i den varma bilen. Idag fre 15/1-10 kom ddet inte heller några snickre. Var "bara" -10 så jag vet inte vad dom hade för anledning att inte komma. Rivning av den fula utbyggnaden ni ser på det högra kortet kommer att ske under morgonddagen om vädret tillåter. Jag kan inte fatta att grannarna stått ut med att se denna "fantastiska" kreation till glasveranda varje dag. Ojojoj! (Sorry gamla ägarna, men den såg för taskig ut) Nytt ska det bli och annan form på taket. Kommer att bli en "älgläpp" och vi kommer att dela av den så halva blir glasveranda och den andra halvan blir kallförråd. Den kommer dessutom att vara i samma storlek som den gamla huskroppen, inte sticka ut så eländigt som den gör idag.
Snygga proportioner, med raka linjer. Så får det bli! Ha en fantastisk helg på er//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback