Tis 12/1-10

Idag var det "Halleluja Moment" 07:07 rullade första bilen in på våran gård och ut steg 2 snickare! Tigersåg, hammare, kapsåg, kofot, bändande, bankande och slammrande, it was music to my ears! Allt skedde utanför sovrumsfönstret, men vem bryr sig! Dom var här!!!
När killarna är på plats så är det gasen i botten hela tiden, utom när dom har rast då förstås. Dom är som en klocka. 07:15 arbetslampa tänds jobbet börjar, check! 09:00 Fika, check! 11:30 Lunch, check! 13:30 fika, check! 16:00 arbetslampa släcks, bilarna rullar hemmåt, check!
Att Tristan kunde sova är för mig en gåta. Det lät som dom var inne i sovrummet och jobbade när jag var inne i köket, men vår lille kille sussade så sött trots allt slamrande utanför. Det är nog musik för hans små öron med.
Idag har dom reglat upp hela norra gaveln och måttat ut för fönstren. Ser kanon ut! Kommer bli himla fint med fönster ut mot havet där uppe. Lite svårt att fota då jag inte vågade smyga in på grannens gård. Dom är nyinflyttade och jag känner dom inte så pass bra att jag kan springa omkring där med kamera och megablixt på kvällarna. Jag smög upp bredvid deras garage i allafall och fick några bilder så ni ser litegrann i alla fall. Man kan se på bilderna det gamla taket. Det är fortfarande kvar där inne och ska rivas så fort vi fått in stålfyrkantsprofilerna som är en del av de bärande för det nya taket. Kanske hinner med att hämta dem i helgen =) Vågar inte ens nämna det för Peter för han tycker hela tiden att jag har bråttom och vill att allt ska göras på en gång. Vem har sagt att min tidsplan är den som är fel. Det kanske är alla andra som är för långsam?! Nästa vecka är det sagt att dom ska börja med garaget, men vem vågar hoppas på det? Inte jag i alla fall//Linda




Kommentarer
Postat av: Svärmor

Nu börjar det se lite spännande ut, ojojoj. Ja du Linda,kanske dom skulle ha dej som arbetsledare. Då skulle det gå undan. Du är härlig du...

Kram på dej.

2010-01-13 @ 19:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback