Tis 26/1-10

Jag var ut igår kväll och fotade hur det såg ut när limträbalkarna var på plats, jag krånglade mig upp på ställningen så bilderna är ungefär lika skakig som jag var...

Som ni ser är gaveln uppreglad till nock, så nu är det inte långt kvar innan papp och sponten/spånten (går tydligen att stava på båda sätt) kommer på =)
 
Innerväggen i garaget sitter 2 bärande balkar som bär upp limträbalkarna. Hoppas detta håller nu, kanske inte är bra att man ser hur huset är uppbyggt, finns risk att jag inte kommer våga
sova på övervåningen då ;)

Som ni ser på korten ovan så står det en ställning på golvet i sovrummet, problemet är att det inte finns nå golv, bara reglar, så vad denna ställning står på tänker jag inte se efter. Ni kan även se det gamla taket där inne. Det ska rivas nån gång efter vi fått ordning på luftspalt och kanske isoleringen, men som vanligt vågar jag inte nämna när jag tycker eller tror att detta ska ske eftersom min tidsplan alltid är FÖR optimistisk.
 Ungefär där ställningen står mellan reglarna som håller upp limträbalkarna är ingången till vårat sovrum.
Ska ut och fota senare det som gjorts idag, får se om jag hinner lägga in det ikväll eller i morgon
Ha de//Linda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback