Tristans rum

Ja här spacklas och slipas det, ungefär lika tråkigt som att isolera, men nån ska ju göra det och det är tydligen jag *fnys*.
Peter hjälpte till en sväng nu ikväll, jag började runt kl 12 idag och packade ihop strax efetr kl 21, nya tag i morgon bitti. Vi har spacklat en vända och ska spackla minst en vända till på väggarna. Taket gör vi först när golvet är på uppe efetrsom taket rör sig när man går på åsarna nu.
Får se om jag drar igång med hallen imorgon, om jag hnner, annars kanske jag går ut och målar om det är väder. Det tar liiiiiite lång tid för spacklet att torka (1 tim på 1 mm enligt anvisningarna), men det hade inte torka efter 7-8 tim så jag vet inte vad det var för testrum dom hade.
Lite bilder:
Fre- Isoleringsdax och skruva upp OSB/Gipsskivorna i tak och väggar. Lite varmt denna dag.
(På bilderna ser det ut som det är bara Peter som jobbar, men det är bara en synvilla)




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback