Ett steg närmare...

Nu går allt bara av farten! I söndags drog jag och Peter klart elen i sovrummet och Tristan fick vara hos mormor och morfar medan. Tur vi har alla hjärtliga människor runt omkring oss som ställer upp i vått och torrt! Peter fick hjälp av Nicklas att fortsätta sätta upp OSB-skivorna i garaget så jag fortsatte dra färdigt rören till belysningen ute och spika fast alla elrör inne, vid 20:30 städa jag ihop för då var det dags att hämta sonen. Peter och Nicklas fortsatte kämpa på. Dom hann till och med få upp några gipsskivor.
Igår när Tristan låg ute i vagnen och sov passade jag på att isolera med 45:or i sovrummet. Vart nästan klar med allt innan Tristan vaknade. Sen var det bara hosta och spotta isolering halva kvällen. Kan det finnas nå värre lungförstörare i snickarväg än det? Ska vara Asbest då, men det ska inte vi ha på väggarna.
Peter fick återigen hjälp av Nicklas så nu är hela norra väggen i garaget skivad med både OSB och gips! Helt underbart! Dom fortsatte med att regla upp väggen in mot gamla huskroppen, satte plast och fick upp OSB även där. Jag "lånade" ut Tristan till hans moster Annelie ett par timmar och gjorde klart isoleringen i sovrummet. Linus kom en sväng och hjälpte mig mäta. Det är många grader som skulle skäras och passa in. Ojojojoj! Jag var helt snurrig på alla siffror innan det var klart. När jag och Linus gjort färdigt gick jag ner till gubbarna som hade fått problem med spikpistolen. Den sköt 2 spikar åt gången! Hmmmm... Peter hade matat in fel spik. Han hade tagit fel grader på spiken. Han hade satt i 34 g och skulle vara 21 =) Efetr lite mekande och trixande med pickadollen så fungerade den igen. Jag tog med dem upp för att gå igenom vad jag skulle göra imorgon tis, medan Tristan sov och simsalabim så satt det plast på alla väggarna utom den vid balkongdörren. Så mitt göra idag är att sätta upp sista plasten på norrväggen, tejpa skarvar och häfta fast allt ordentligt! Nu är det bara för Lasse att komma och spruta isolering i taket. Ska inte finnas några läckage nu =)
Har inte så mycket bilder denna gång, men slänger in de jag har så får ni uppdaterat med hur det ser ut nu efter inplastning och städning på övervåningen samt med alla skivor på plats i garaget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback