Fredag/Lördag 26-27/3 2010

Projekt bygga väggar och riva vägg har det varit i helgen. Delar upp denna helg i 2 inlägg, med start här. Fredagen gick åt till att planera hur vi skulle lägga upp helgen för att få så mycket gjort som möjligt! VI gick o la oss i skaplig tid, men vaknade kl 10:30 (!) på lördag morgon! Katastrof! Så går det när man inte har Tristan hemma som håller ordning på oss. Han höll hus hos mormor och morfar i helgen. Pär T kom på besök en sväng och gick igenom rördragning för vatten och avlopp med Peter och jag passade då på att få i mig lite frukost. Sen var det bara hoppa i arbetskläderna och ge sig upp på övervåningen och kommande sovrummet. är var det tejpa hål efetr Lasse och dreva lite små utrymmen som Lasse inte kom åt. Peter och Nicklas satte upp gips i garaget. Tobbe kom förbi på em och gick igenom med oss Avi skulle göra med innerväggarna i det befintliga huset. Dom slog upp streck i taket för att Peter skulle ha lite mått att gå efter när det ska kapas upp nu i veckan. Sen gick vi ut i garaget resp sovrummet igen. Jag gjorde klart uppe, sen gick jag ner och hjälpte gubbarna med plastning och OSB-skivorna på söderväggen i garaget. Återigen vart vi tvungen att flytta fönstren som står i garaget. LÄNGTAR till dessa kommer upp! Nu ska de förhoppningsvis inte flyttas nå mer innan de ska monteras på övervåningen. Nicklas gick och bastade runt kl 19:00 då började jag och Peter med gipsskivor och rev väggen utanför den befintliga toaletten då den ska reglas om. Jag och Peter gjorde kväll strax före kl 21:00 då vi hade missat 30 min på Earth Hour, fy skäms på oss, men 30 min bidrog vi med i alla fall. 
Vid 22:00 gick vi över till syster i huset mitt emot och spelade spel till kl blev 1 ca,
sen var det hem och natta. En arbetsdag på söndagen oxå =)
Det var en grymt regnig lördag vilket gör att ställningarna blir tokhala och vår väg på tomtrn blir till lervälling.
(Jag som hade städat på övervåningen, nu är det en organiserad kaos där uppe hahaha)
Fredag 26/3-2010



Lördag 27/3-2010









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback