Lör 20 Mars 2010

Denna lördag tog hela familjen sovmorgon till 10:30. Skönt och välbehövt! Efter frukost gick vi ut i det underbara vädret. Sol sol sol! Tristan somnade i vagnen, Xarek låg i snödrivan och käkade påe tt ben, Peter satt OSB skivor på väggarna i garaget, jag tejpade skarvarna på plasten i taket i sovrummet, Linus skruvade på 4-hjulingen. När jag kom upp på övervåningen såg det ut som en tromb hade passerat. Jag som hade städa för inte så längesen =( Peter har satt upp reglar på väggarna för isoleringen som ska upp. Därför denna kaos =)

Jag isolerade fönster och häftade fast plasten ordentligt i takfönstren

Tristan vaknade runt 15:00 så han var i garaget med pappa

Snart är hela norra väggen i garaget klart med Osb-skivorna

Peter håller på att dra färdigt elen i garaget och sätta klart reglarna i sovrummet så jag kan isolera i morgon. Han ska även dra elen i sovrummet.
Jag ska tejpa klart taket i det kommande tvrummet. Då får jag lov att balansera på det gamla taket eftersom det inte finns något golv i den delen av huset.
Tidigare i veckan städade jag ur klädgarderoben och städade ihop i Tristans kommande rum. Så nu är det bara rita ut vart de nya väggarna ska sättas upp och riva de gamla =)
Det får snickarna styra med när vi är utomlands.
Uppdaterar med mer bilder under morgondagen
Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Svärmor/ Mamma

Ni är helt otroliga! Va duktig och flitiga ni är. Va roligt sen när ni ska boa in er....de mästa har ni gjort själv

Stor varm kram till er.

2010-03-23 @ 08:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback