Sön 28/3-2010

Denna söndag har vi gjort ett rivningsjobb inne och reglat om toaväggen in mot garaget. Gubbarna har även satt upp nästan all gips i garaget på väggarna. De har även satt osb i sovrummet. Vi klev upp kl 09:00 (NY tid) och käkade frukost och hoppade i arbetskläderna. Peter var lite småseg i morse, men efter lite kaffe så vart det fart på karln. Nicklas kom lver och hjälpte oss han med, som vanligt! Vi är mycket glada åt nära och kära som hela tiden ställer upp. Nicklas började med väggen som vi hade rivit kvällen innan, jag och Peter började med gipsskivorna som var kvar. Nicklas tog över efetr mig då jag gick in och tog bort foder runt fönstret i badrummet. Vi är tvungen att ta bort det då det blir i vägen i garaget. Annie och Tilda kom över och hjälpte oss att packa alla prydnadssaker och data prylas som låg framme i köket/tvrummet/hallen. Tjo vad det gick undan och helt plötsligt hade jag börjat riva väggen runt dörren i till badrummet och tagit bort listerna som satt runt dörren in till vattenberedaren. Den dörren ska byggas igen så jag har förberett för att ta bort den senare. När jag ändå var igång med kofoten så passade jag på att slå sönder väggen mellan hallen och tvrummet. Shit va det dammade av all gips som mjölades sönder. Nu är väggen nere och vi har en öppen planlösning =) Hall, tvrum, kök i ett! Allt detta görs för att snickarna ska kunna göra nya innerväggar när vi är borta hela påsk veckan.
Måndagen kommer att ägnas åt rivning av vägg nr 2. Tristans kommande barnrum, det som katterna vistas i i dagsläget. Nu går allt av batra farten och fortsätter det såhär kanske Peter har rätt att vi kan flytta upp en våning i sommar, men jag vågar inte hoppas på det riktigt än =) Nedan kommer lite blandade bilderfrån söndagen i Mellanbyn.
Kl 18:00 gav jag upp för då var längtan efter Tristan så stor att jag åkte in till mamma och pappa i Hudik och hämtade prinsen.







Kommentarer
Postat av: Mamma/Svärmor

Va ni sliter och jobbar, ni är ju bättre än en byggfirma, helt otroligt. Jag var hos er förra veckan och känner inte igen mej nu. Peter har rätt med denna duktiga arbetskraft som ni är så flyttar ni alla gånger in i ert nya sovrum till sommaren. Nu förtjänar ni en riktig vilovecka på Kreta..

Många varma kramar till er....

2010-03-30 @ 20:11:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback