Big update V21

Men nu var det längesen det var en uppdatering här! Det har hänt en hel del här hemma. Vi har fått upp nästan alla takdosorna till alla rum, badrummet kvar nere. Elen är relativt  klar här nere. Vi måste vänta på att snickarna ska fixa golvet på övervåningen först bara innan det sista fixet kan göras klart. Får se när elektrikern har tid =)
Vi har börjat få ordning på byggnaden utvändigt oxå. Mycket panel har kommit på plats och vi är i full färd med målningen. Shit va vi kommer att få måla, men va fint det blir! Förra veckan var snickarna på andra arbeten och vi jobbade mest med planeringen av elen under den veckan. Lördagen tillbringade vi på Furuvik med mina systar och peters systrar och bror. Bilder på detta kommer att läggas in på Tristans blogg senare( tristansblogg.blogg.se ) Denna vecka har en snickare varit här och satt panel, lite hade han gjort förra gången de var här och satte in fönster. Måndagen passade jag och Peter på att måla det som snickaren hade satt upp. Tilda var med och hjälpt till hon med gotjejen. Tusen tack Tilda! Xarek har varit med ute utan att lyckas välta en hink med färg eller fått färg på sig. Duktig kille! Tristan var hos mommo och moffa. Jag och Tristan sov där. Peter åkte till Sollefteå på tisdagmorgonen och kom hem först på ons kväll. Tristan var med mormor på kvällarna medan jag målade. Vi sov där både mån och tis. Ons och tors gick åt till att måla det med. Imorgon fre kommer snickarna börja med golvet i tv-rummet på övervåningen, så snart kommer man kunna gå på det ordentligt, förhoppningsvis! Nackdelen med att det blir klart med reglingen är att skiten ska isoleras =S Även väggarna i tv-rummet ska isoleras, så när det ska göras ska jag ta och se till att jag får jobba borta, det är ju så Peter löser det =) Han jobbar borta de dagar det ska ordnas med skitsaker på huset =)
Här nere kommer "lite" bilder på före panel och målning och efter (där vi är idag)
I helgen ska vi måla och sätta panel. Tristan är hos mommo och moffa inatt. Jag ska hämta honom imorgon em efter vi har målat. Om ni inte hört det förut så håller vi på måla huset =)





Kommentarer
Postat av: Svärmor/ Mamma

Snyggaste huset i hela Hälsingland finns i mellanbyn! Kanon kommer det att bli, ni får verkligen lön för mödan...

Varma kramar till er!!!

2010-05-29 @ 17:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback