Fredag 7/5-2010

Nya tag på bygget. Jag har som ni märkt varit otroligt lat denna vecka. Inte gjort många knop, men igår (fredag)fick jag nya krafter. Conteinern vi beställt i torsdags dök upp runt 11:30 så då var det dags för den stora vårstädningen av allt skräp som blivit på bygget. Gubbarna som körde ut den rekomenderade oss att dela upp trä och "annat skit" så vi får så billig tömning som möjligt. Jag hade hoppats att det skulle bli en tömning bara, men som det ser ut nu så blir det minst 2. Hmmmmm Ja skiten ska ju väck, så det är bara hosta upp. Jens och Linus satte igång att sortera ut skräp ur högarna vi hade runt om huset, fast dom tog mest en massa vilopausar. Jag och Peter började riva köket. Vi ska få in altandörrarna och fönstren i köket, så då måste det möbeleras om "lite" först. När vi rivit klart i köket så gick vi ut och jag plockade ner panelen på söderväggen, fick lite hjälp av Peter. Han gick mest runt och försökte få nån rätsida på all el. Det är som ett skatbo i golvet på övervåningen. Kvällen avslutades med den traditionella middagen hos grannen (syster m.fam)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback