Lördag 8/5-2010

Danne dök upp här runt 10 tiden idag och ska hjälpa oss med att riva den gamla hiskeliga altanen som har stått på norrgaveln. Det kommer att bli en ny på samma ställe, men det ska glasas in och göras ett nytt förråd där vid ett senare tillfälle. Samt att vi ska göra ett nytt pannrum där inom kort =)
(Om jag får bestämma)
Jens och Linus gick på halvfart idag då de båda var dunder förkylda + att de var dagen efter =)
Jag började med att "städa" i alla högar med bräder för att få fram allt skit som låg under och skulle på conteinern. Dessutom fick vi chansen att flytta på alla brädhögar så vi får en bredare väg in på tomten. Det tog lite tid att få ordning på då vi har förbaskat myckte trä som ligger överallt. Peter fick hjälpa mig på slutet. Danne kapade ner altantaket. Jens och Linus plockade ihop blocken som Danne kapade ner. Peter planerade elen. Vi har nu gjort en "elkarta" på allt som ligger på golvet i övervåningen. Vi har nästan lokaliserat vart all el går, men det är ingen ordning på nånting. En elektriker ska komma hit och försöka få nån koll på läget.
Vi har nu fått bort all spillisolering från övervåningen och plåten som var efter altantaket. Nu är det "bara" träskräpet som ska städas bort, det blir nog nästa helg. Tilda har hjälpt oss plocka spik som låg över hela gården med en magnet som Danne lånat ut till oss.
Runt kl 18 gav vi upp och började med maten. Grillat (som vanligt) Kyckling och helstekt filé stod på matsedeln. Mums!



Tack alla som hjälpt till denna helg. Ni är helt underbara! Utan er skulle detta bygge gå sååååååå långsamt. I morgon kommer lille sonen hem igen! Wieeeeee va vi längtar! Han har varit i stugan med mormor, morfar och Tilda hela helgen. Jag skjutsade ut honom och mamma i torsdags. Nuuuuuu vill jag kramas och gosa med honom, mammas lilla gohjärta <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback