V19-2010

Nu har jag varit dålig på att uppdatera. Det har vart fullt ös hela denna vecka, så jag har inte haft tid, men här kommer ett par bilder.
Mån-tis gjordes det inte så mycket, vi väntade mest på att snickarna skulle höra av sig. Dom trodde dom skulle komma mån em eller tis, men dök upp på ons... Då var det dags att riva ut gamla fönster och sätta in nya. Jag och Tristan packade oss iväg till mamma och pappa eftersom det skulle bli öppet in till köket då alla fönster skulle plockas ut. Dessutom så skulle tigersågen fram och då kan det låta väldigt illa. Min farmor fyllde 85 år samma dag, så vi passade på att vila från bygget och fira henne. Efter kalaset åkte vi ner till svärmor och Danne i Rengsjö. Jag hjälpte dem att kakla deras kök. Vi sov där ons-tors och åkte hem sent på tors kväll. Peter åkte hem till det stökiga huset, jag och Tristan åkte till stugan. Snickarna hann inte göra klart allt på ons, så de gjorde det sista på fre (monterade in nya dörren och flyttade ett fönster, spikade panel bla) Bilderna får tala lite för sig själv.
Nu är alla fönster på plats i köket samt den nya ytterdörren är på plats. Vi har för närvarande två ytterdörrar då vi inte gjort klart alla rum invändigt ännu.
Tristan var kvar i stugan hos mormor och morfar på dagarna i helgen medan vi röjde i huset. Lör rev jag ner panelen på framsidan runt ytterdörren. Peter planerade och drog el. Elen kommer vara det som kommer ta längst tid och det är det absolut mest krävande tankemässigt. Vi har 40 olika elkartor tror jag hahaha Massa kryss i taket vart spottarna ska sitta. Blir nog bra till slut. Vi storstädade invändigt och möbelerade om på fre och stökade till allt på lör igen för att åter storstäda på sön. Ja det är tur man har centraldammsugare nu i alla fall....
Sön ägnade vi åt att dra el och vi har hunnit med 1/8 kanske och det tog ca 6 tim. Det ska borras dras rör, dras kabel, kopplas osv. men men det löser sig nog.
Tack mamma och pappa för hjälpen med lilleman i helgen. Ni är underbara som alltid ställer upp och tack för all mat! Tack Linus för alla hjälp här hemma, du är en klippa! Tack B för att vi får låna kyl/frys så vi slipper ha vårt gamla som tar sån plats! Tack svärmor och Danne för en underbar Kristi Himmelsfärd, god mat och gott sällskap! Tack Annie m fam för middag och kaffe i sön! Tack alla som kommenterar vårt bygge på bloggen, mera sånt =) Och slutligen Tack Inger för att du säljer din bil till mamma och pappa, så min käre far får en RIKTIG bil att köra!






Kommentarer
Postat av: Mamma/Svärmor

Vilket härligt kök ni kommer att få, så underbart med mycket stora fönster.. kanon.

2010-05-18 @ 21:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback