Hantverkare...

Söndag kväll flyttade vi vårt tvrum till kommande sovrum eftersom målarna skulle komma på mån och börja med innetaket... kl 12 på mån ringer de och meddelar att de inte hinner ut efetrsom de inte han färdigt med jobbet de hade i fredags, nemas problemas. Vi hakade på släpvagnen och slängde in skräp i bilen och drog iväg till soptippen. Vi hann köra två vagnar med skit, så nu är det bara två kvar! LOVELY!!!!! Mamsen följde med oss hem när hon slutade jobbet. Hon fixade käk och umgicks med Tristan medan vi packade om allt virke, städade av ytterligare på gården, gipsade lite i garaget och förberedde för rörmockarn som lovat att han skulle komma på tis. Vi hade en plocka ihopdag igen med andra ord. Vi har även vart i kontakt med karln som ska fixa våran infart till huset, så i helgen kommer han hit och planerat tomten. Det tar sig sa.... Idag kl 09:00 var både rörmockarn och målarna på plats, det ni! BINGO!!!! Nu har vi väntat ett par veckor på att få värme i huset, men nu är det dags och det blir skitbra! Tur det inte har varit så kallt! Vi ska snart dra iväg med det sista lassen till soptippen, sen hem och städa huset invändigt! I morgon kommer fastighetsbyrån hit och värderar huset, så vi får se hur det går. S*N*A*R*T får jag MITT kök! Det är så nära nu att man nästa kan ta på det.... Kylskåpet kommer i morgon som det ser ut och det levereras hela vägen från Frankrike. Det är inget lyxskåp vi köpt med massa exklusiva funktioner och så, nä ett relativt billigt LG skåp med is maskin. Jaaaa jag vet att jag sagt att jag ALDRIG ska ha en LG pryl igen. Det vart ett Side by Side vilket jag oxå sagt att jag ALDRIG mer ska ha, men kan regeringen bryta sina ENORMA löften så kan väl jag bryta ett sketet märkeslöfte. Till saken hör att jag har en LG tvättmaskin oxå och den fungerar fortfarande =) Hur som helst så ser husprojektets framtid ljus ut och innan vi drar söderut så har jag bestämt att vi ska få mycket gjort, så det är bara ligga i =) Här kommer lite bilder då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback